fbpx

API-data bidrager til øget personalisering i Trygs kommunikation

Kort fortalt

Forsikringsselskabet Tryg ønskede at effektivisere kommunikationen til eksisterende og potentielle kunder ved at indsamle relevante og aktuelle data og dermed få iværksat kunde- og lead-håndtering med en højere grad af genkendelighed og personalisering. Igennem dialogprogrammet Portrait og en tilpasset arkitektløsning er det blevet muligt for Tryg at håndtere processen automatisk og tilmed mere målrettet.

Udfordringen

Udfordringen for Tryg lå i at strømline kommunikationsaktiviteterne på en måde, så aktiviteterne fortsat tog udgangspunkt i emnernes forskellige produktkombinationer, men at de data, der ligger til grund for kommunikationen, i højere grad kan håndteres automatisk. Tidligere har processen været håndteret manuelt, hvilket nu kan simplificeres og optimeres – uden at gå på kompromis med relevansen i de aktiviteter, som trigges.

Løsningen

Løsningen på Trygs udfordring er en udvidet arkitektløsning i Portrait Dialogue, der hjælper til at skabe genkendelighed i forhold til data og datakilder. Hvor data før blev leveret manuelt og ad-hoc fra Trygs samarbejdspartnere, er det nu den udvidede Portrait-løsning, som automatisk importerer og håndterer dataoverførsler via API-overførsler, så opdaterede data ligger klar til brug på regelmæssig basis.

Løsningen giver Tryg mulighed for at forbedre selskabets kommunikation til eksisterende og potentielle kunder, som har givet deres samtykke til, at Tryg må kontakte dem. Kommunikationen kan nu i højere grad personaliseres, hvilket medvirker til en øget relevans for modtageren, og Tryg øger dermed sine chancer for at skabe en god relation fra første kommunikationsaktivitet på både nysalg og opsalg.

Industri: Forsikringsbranchen

2018-10-19T13:35:24+00:00